סדנאות ופעילויות מיוחדות לתלמידים

מגוון תכנים לשילוב ביום חוויתי בצפת העתיקה

מעוניינים ביום שלם של חוויה צפתית?

מרכז החוויה והתוכן 'רוח צפת' מציע מגוון תכנים:
סדנאות, פעילויות ומופעים שניתן לשלב כחלק מיום חוויתי בצפת

סוד האש

ביקור בגלריה לאומנות הזכוכית

מפגש עם אמנית זכוכית בגלריה שבחצר ביתה. בשילוב שיחה הפונה אל הלב באווירתה הקסומה של גלריה צפתית תוך כדי הדגמת ניפוח זכוכית באש גלויה בחום של מעל 1000 מעלות.

ארון הבגדים היהודי

מפגש מרתק עם עולם הבגדים היהודי-מסורתי

מרכז הלבוש היהודי ממוקם בחדר קשתות מסתורי ומרהיב בסמטה עתיקה ביותר בצפת. אנו מזמינים אתכם למפגש עם עולם הלבוש היהודי המסורתי כולל צפייה בסרט החושף את הסודות של הלבוש ביהדות, הסברים והדגמה של הלבושים השונים בעדות השונות – מרוקאי, תימני, חסידי אשכנזי ועוד מדידה של תלבושות שונות ותצלומים למזכרת בסמטאותיה הציוריות של צפת העתיקה. סדנת הלבוש היהודי מתאימה לכל גיל וסוג אוכלוסיה ומהווה אטרקציה חוויתית במהלך סיור, יום גיבוש או אירוע משפחתי בצפת העתיקה. התמונות שלכם עם תלבושות העתיקות ישארו לכם למזכרת לאורך זמן.

כחומר ביד היוצר

מגוון סדנאות יצירה לבחירתכם

  • סדנת מנדלות צבעוניות- יצירה צבעונית על קנבס עם צבעי אקריל בעזרת שבלונות ייחודיות. ניתן להכין תמונות שונות עם משפטי השראה והעצמה.
  • סדנת יצירה מהטבע- מתוך מגוון רחב של אוצרות טבעיים נכין מגוון יצירות מופלאות.
  • סדנת מנדלות צבעוניות- יצירה צבעונית על קנבס עם צבעי אקריל בעזרת שבלונות ייחודיות. ניתן להכין תמונות שונות עם משפטי השראה והעצמה.
  • סדנת פסיפס- התנסות של עבודה בטכניקה של פסיפס צבעונית ומיוחדת, נעבוד עם שיברי אריחים ויחד ניצור תמונה משפחתית/שלט כניסה גדולה או פריט אישי צנוע.
  • סדנת אבני דרך- ציור על אבנים בשיטה מיוחדת, תוצר ססגוני יפיפה לכל משתתף.
  • אין צייר כאלוהינו- למצוא את הצייר שבי, סדנת ציור ייחודית מלאה בצבע, נלמד לצייר סמטאות צפתיות אותנטיות.

קול שופר

סדנה מרתקת בליווי מופע מוזיקלי

נגן וידאו

בסיורים בצפת אנו מבקשים לפתוח את הלב ולהקשיב להוויה הסובבת ואופפת אותך, אנו מבקשים להזמין אתכם לחוויה רב חושית מרתקת במבנה אבן עתיק בלב ליבה של צפת הסדנא מלווה במופע מוזיקלי הכוללת הסברים על השופר וכלי נגינה עתיקים שונים עם הקבלות לתרבויות שונות. המשתתפים מתנסים בנגינה על כלי נשיפה מיוחדים. נסיים בניגוני תפוצות ישראל השונות, מבית המקדש ועד ימינו אנו.

סדנת כלי הקשה

חוויה קבוצתית מגבשת עם כלי הקשה אתניים

אצלנו כל אחד הוא אומן. בהדרכת מתופף מקצועי, כל קבוצה תיצור את הניגון הייחודי שלה. תוך כדי הסדנה נכיר פיוטים צפתיים עתיקים.

מירוץ אל העבר

משחק o.d.t בין סמטאות צפת

מירוץ אל העבר הוא משחק – o.d.t. מתאים לכל הגילאים מומלץ במיוחד למטרות הבאות: יום גיבוש מלא בחוויה ותוכן לקהילות ועדי עובדים או משפחות. פעילות חינוכית לנוער המעבירה תכנים בדרך של משחק פעיל ומאתגר האהוב על הצעירים. את המשחק ניתן לקיים בעזרת הטאבטים ולשלב ניווטים בסמטאות העתיקות עם משימות וחידות. תוך כדי המשחק ניתן לפגוש את ותיקי צפת שמתגוררים בבתי אבותם וממשיכים את המסורת העתיקה, נגנים המנגנים בכלים אתניים, ציירים המציירים על פי תורת חכמי צפת, ספרים עתיקים החושפים סודות, גבינות צפתיות שמתכונם לא השתנה במשך מאות שנים, ותלבושות מסורתיות של עדות שונות המעבירות תחושה של חזרה אל העבר לעיר יהודית לפני 500 שנה.

מפגשים ושיחות

מפגשים מיוחדים עם דמויות מפתח בצפת

שיחות מפגשים מיוחדים לבחירתכם:

  • 'בברסלב בוער אש' – מפגש עם הרב גד ליאור – מרבני קהילת חסידי ברסלב.
  • 'בדרכים רבות הלכתי' – שחקן העבר גילי שושן מספר את סיפור חייו.
  • שיחות והתוועדויות עם רבני צפת


למעבר לכל הסיורים והפעילויות למוסדות החינוך

נגישות
לוגו של וואטסאפ