מרוץ אל העבר

יום חוויה וגיבוש בצפת העתיקה. הפעילות מבוססת על משחק, בו המשתתפים מתחלקים לקבוצות ועוברים בין התחנות בעיר העתיקה. בכל תחנה יחכה לכם מפגש אישי עם דמויות צפתיות, חשיפת הסודות שמסתתרים אחרי הסמטאות הציוריות של העיר העתיקה, טעימות, סדנאות , ועוד הפתעות.

כל קבוצה תקבל את מפת העיר ומעטפה עם שם של התחנה הראשונה. בכל תחנה נוכל לגלות את אחד הסודות הצפוניים של צפת או למלא משימות מרגשות, מצחיקות או מעוררות מחשבה ורק לאחר מכן נקבל מעטפה נוספת עם מידע מכוון לתחנה הבאה.

מטרות המשחק: גיבוש, עבודת צוות, מנהיגות, הכרת העיר הנאה ועוד..

מה בתחנות: 

מערת המגיד – מקום מסתורי שהתגלה בו מלאך לרבי יוסף קארו, רב העיר צפת במאה 16. המשימה – למצוא לאור נרות ספר עתיק ולדלות מתוכו את התשובה על השאלה.

חקל תפוחין קדישין – ניגונים עתיקים ונוגעים ללב עם כלזמרים צפתיים. המשימה – לזהות את השיר ואת שמו של המשורר.

סוד הלבוש – הסבר וצפייה בסרטון על לבוש יהודי מסורתי. המשימה- בעזרת תלבושות מסורתיות עתיקות להתחפש לאנשים מן העבר ולהצטלם על הרקע של הסמטה העתיקה ביותר בעיר.

גבינות צפת בטעם של פעם – מחלבות עתיקות המתנהלות במשך דורות על ידי משפחה צפתית שורשית. המשימה – לזהות את הגבינות לפי הטעם ולהתאים להם מדבקות עם שמות.

בית כנסת עתיק – בית כנסת מפואר השומר על האווירה הרוחנית של העבר – נדע את שמו לאחר שנפענח את הגימטריה של אותיותיו. המשימה – לגלות את המסר הסודי שמסתתר מאחורי העיצוב של בית הכנסת.

גלריה של צייר על פי הקבלה – המקום בו נגלה עלינו דברים חדשים. המשימה – סדנת יצירה

סמטת המשיח – נפגוש את הזקנה (שחקנית) שלא זזה ממקומה בסמטה כבר עשרות שנים נמלא את משימותיה ונגלה את סודה.

את היום ניתן לסיים בחידון ומופע מרגש בבית כנסת עתיק. סיפורי צפת, שירי נשמה, ניגונים חסידיים שמחים והרקדה יהודית סוחפת.

נגישות
לוגו של וואטסאפ